Onsdag - förlossningsberättelse 16/1

22.30
Dagen har varit bra. Städade i förmiddags sen vid 12.40 kom BVC.
Caspian går upp bra i vikt och allt såg fint ut :) sen va jag o mamma o handlade en sväng! Folk frågar on förlossningsberättelsen så här kommer den: den 5 januari 05.45 kom första värken, väckte Andreas o bad han gå o värma vetekudden. Hann bara få vetekudden så kon andra värken, då jag insåg att de är på g för de gjorde ba ont! Ringer mamma o be henne hämta Abra sen ringde jag o väckte brorsan 06.36 så han kunde köra in oss till Värnamo. Så han kom runt 7. Sen in till Värnamo. Va inne 7.40, fick lämna urinprov o sen ligga med ctg mätning till 8.00, va då öppen 3 cm. Fick sen komma in i en förlossningssal 8.15. Klockan 9 va jag öppen 6 cm så då tog dem vattnet, blev dygnsur så fick byta kläder mellan värkarna (inte så jävla kul) började andas lite lustgas sen 10.13 kom första krystvärken och 7 minuter senare är han född :) perfekt förlossning om jag får säga de själv :) 10.20 välkommen till världen Caspian jan Andreas Lindrot. 51 cm lång och 4010g :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0