Söndag - Hemkomna 10/6

14.21

I tisdags eftermiddag kom mamma o plockade upp mig hemma,
sen åkte jag till pappa.
Andreas åkte ju upp till Uppsala för att jobba framtills ikväll.
Jag, pappa och Abra åt god mat, sen glass till efterrätt,
mamma va ju bortbjuden till en kollega så fick va hos pappa.
De va toppen god mat och jättemysigt.
Sen runt 21.00 på kvällen,
körde pappa hem mig till mamma,
Abra började bli trött och somnade rätt fort.
Senare på kvällen kom mamma så vi satt o snackade lite men vi la oss oxå ganska fort.
På Onsdagmorgonen begav vi oss till Anderstorp,
gick på marknad där.
Hittade två par haremsbyxor, ett par knall rosa, och ett par knallgula ;)
Skitsnygga om man frågar mig :P
Sen köpte mamma en tröja till Abra där det står " Mormor är min bästis så de så"
Sen hittade vi ju självklart lite marknadsgodis :P
Efter marknaden åkte vi till Värnamo, först donken, sen ekohallen och sen sjukhuset.
Efter vi varit på sjukhuset så begav vi oss hemåt.
jag o Abra sov middag en lång stund, sen tog vi de mest lugnt på kvällen.
På Torsdagen jobbade ju mamma, så jag trodde att det skulle bli en tråkdag,
men det blev det verkligen inte. Brorsan kom o hämtade oss i Skeppshult,
körde till ica, handlade frallor, sen hem o så smaskade vi i oss frukost.
sen drack vi lite kaffe o tjötade sen bjöd han på hemgjort kebabtallrik :)
På Fredagen va jag o abra o hälsade på, på grodans förskola i skeppshult,
dem har ju tjatat så att vi skulle komma, så passade på denna dag.
mamma slutade halv två, sen åkte vi till mormor för att hämta studentblommor som hon hade köpt på torget, sen åkte vi till Gvd för att se student utsläppet. Sen vidare till Trädet, Eva och Tommys loge.
Där vi fick god mat och dryck, även god tårta, och då tillbringade vi kvällen åt studenten Sara :D

Jag o mamma hade bestämt att om mina skattepengar hade kommit in på Torsdagen så skulle vi till gekås på eftermiddagen när hon slutat jobbet, men inga skattepengar kom.... =(
Sen på Fredagen kollade jag flera, flera gånger, inga skattepengar.
Kollade sista gången vis 21.20 ungefär, när vi hade kommit hem från Saras student,
men nee inga skattepengar.
Vaknade 05.10 på Lördag morgonen, vilket inte va så konstigt när jag somnade typ 22.00.
Abra va me pigg som en nätkärna, så vi väckte mamma vid 6.00 ungefär.
Vilket inte va så populärt, kollade iaf mitt konto, skattepengarna hade kommit in,
så åkte till gekås o handlade massa ny inredning till lägenheten.
Matta, prydnader, lampor, ja massa fint.
Sen allt praktiskt som diskmedel, sköljmedel, tvättmedel, schampo, balsam, plastpåsar ja ni vet allt sånt tråkigt som måste handlas..
Gick på över 3000:- på gekås
Sen när vi åkte hem från gekås stannade vi på GD:s hade redan hittat öljettgardiner där som jag ville ha,
men behövde även en ny gardinstång, för dem hade inte så långa som jag behövde på gekås.

Bara där gick de på över 500 :P
så de är kanon snyggt hemma iaf :)

Betalade en klädräkning när jag kom till mamma,
sen förde jag över min skuld till henne och sen va skattepengarna slut :(
Men jag har gjort nått bra för dem iaf, jag har inte slösat upp dem.
Igår va jag även med Frida på Hotellet och åt lite god mat,
sen efter de gick vi hem till henne o tjatade en stund innan mamma kom o hämtade mig !

Sen idag har vi bara slappat nästan, mamma bjöd mig på pizza på randez,
Abra fick mina kantbitar :P haha!!
Sen när vi hade käkat upp så åkte vi hem hit o lasta ur alla grejer sen jag varit hos mamma,
satte upp gardiner och krukor och sånt.
Nu ligger jag bara i soffan och ska inte göra en fena.
Bara ligge o längta efter min gosing som kommer runt 00.00 inatt =)

Familj och vänner ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0