Lördag - Barndop 14/1

13.03

Va uppe med tuppen idag,
då den lilla damen här hemma absolut inte ville sova mer.
Så de va bara att stiga upp.
Idag är det barndop för Abra,
ska bli skoj, men är lite nervös :P haha !!
Står där framme och alla ska titta,
haha !! men de går nog bra !
Andreas är me nervös,
han ska läsa en dikt i kyrkan :p
Jag ska hälla upp dopvattnet,
så jag slipper läsa tack och lov :P

Ser fram emot att få smaka på mina smörgåstårtor som jag gjorde av kärlek igår ;-)
Sen dem goda tårtorna mamma gjorde, mumms !!!!

Andreas släktingar kommer hit typ 14.00 så dem kan byta om och lite sånt.
Klart dem inte vill sitta i fin kläder i nästan 30 mil :P

Jag sitter i valet och kvalet om jag ska ha lockigt uppsatt eller plattat utsläppt hår :p

Synd att folk som blivit bjudna inte kommer för dem är bakfulla, och inte ha tvättat utan bara struntar i de :/

00.36

Kom hem från dopet vid 21.00
Brorsan och Camilla kom upp o spelade sällskapsspel tills nu,
kommer inte ihåg vad de hette nått på K ??!! haha !!
Fett skoj iaf :P
Vi van första omgången, sen vann Dennis och Andreas den andra :p

Dagen har varit jättebra och helt klart mer än lyckad,
tack alla som kom :)
Här är dopsakerna Abra fick :)

Smyckes skrin vi fick av Susse o i där fanns två virkade små söta skor.
Sen har jag för mig vi fick kläder av henne me :)
En mörkblå & rosa klänning om jag inte är helt ute o cyklar nu.
Tavlan med " Ett Gudbarns" Dikt, som vi fick av Mattias & Malin för att dem är gudföräldrar.

Vaniljdoftande gosedjur - Dumbo, som Abra fick av mig och Andreas.
Släktträdet fick vi av Veronica och Patrik - Andreas kusin & man.
Kläder vi fick av Andreas kusin Jimmy och hans sambo Linda.
Barbapapa set - tallrik, bestick och pipmugg som vi fick av min granne Maggan.
Mitt första år tavla, som vi fick av Andreas mamma,pappa och syskon.
En bok med massa djur i, typ "min första bok" som jag fick av min moster, mina 2 kusiner och min ena kusins pojkvän. Fickk även en lära gå vagn, men tog inte kort på den då vi la den i förrådet. Hon kommer ju inte gå än på ett tag antar jag :P
sen är det 2 små silver skor som vi fick av Andreas kusin Hille,
en sko är " min första lock" och den andra är "min första tand"

Silver hjärta med halskedja som hon fick av mig och Andreas.
En hästberlock som hon fick av Maria Bloch.
En babyrosa krona med halskedja som hon fick av Frida.
Ett guldhjärta med halskedja & tre röda små stenar i som hon fick av sina gudföräldrar,
även min morbror och hans fru.
En ängel och halskedja som hon fick av andreas moster och ena kusin.
En jordgubbe med halskedja som hon fick av mig och Andreas.
Ett silver armband med små hjärtan på som hon fick av Daniel, Heléa och Katta.
Sen fick hon pengar av Dennis & Camilla, min Mamma, min mormor, sen kläder av mamma me tror jag.
Hon fick även kläder av Mimmi :)
Ber om ursäkt om jag missat någon, men tror jag fick med alla.


Så tack så jätte mycket allihopa för super fina presenter till vår lilla ängel.

Fick jättetuffa converse skor av Susse i marsipan.
Hon är duktig hon :)
Va tvungen o smaka lite på ena skosnöret som ni kanske ser :P haha


Vi va oroliga att maten inte skulle räcka men de gjorde den gått o väl.
Fick 2 hela smörgåstårtor över och 1 1/2 desserttårta :P

Abra va tyst och lugn hela dopet, vi som trodde hon skulle skrika o bli rastlös.
Men hon va så duktig så :)
Bilder på dopet kommer senare :)


Familjen ♥
Vännerna ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0