Lördag - Allt om Abra 24/9


16.10

Hej hopp !

som ni alla vet har jag och Andreas äntligen fått vår efterlängtade bebis.
Det blev en flicka på 3780 g och 49 cm lång.
Hon ska heta Abra Allie Sabine Lindrot.
Och här är hon :)

FÖRLOSSNINGEN !!

Lördagen den 17/9 (på beräknad dag)
Fick jag väldiga värkar runt 21 tiden,
låg i sängen o hade ont till klockan 4,
då Andreas fick ringa förlossningen i Värnamo,
och dem tyckte vi skulle åka in.
fick då ringa mamma så hon kom.
Va inne och fick en hinnsvepning sen fick jag åka hem,
då värkarna försvann.
Sov som en gris när jag kom hem.
Men på Söndagen den 18/9 hände samma grej på kvällen,
fick ont och sen började jag blöda,
så ringde in och skulle komma medesamma.
då va klockan runt 5 på morgonen.
Jodå, nu va förlossningen igång,
va öppen 4 cm, fick smärtlindring och fick byta om till så supersnygga sjukhuskläder :P



Låg o hade ont fram till 16.15,
då dem tog hål på hinnan, så fostervattnet gick.
endast för att få igång värkarbetet lite mer.
Jo tack, de kom igång, fick lusttgas...

och när den inte hjälpte så fick jag epiudralen, vilket va guld värt.
Den tog för bra, så mina krystvärkar försvann, så fick krysta ut vår lilla prinsessa utan värkar.
Vilket va mindre skönt ska jag tala om. Klockan 21.57 kom hon iaf ut.


Från de att värkarna började till hon va ute tog allt som allt 24 timmar !!
men de är värt all smärta, och som alla säger, inget i livet har någonsin betytt något,
jämnfört med nu, och man har aldrig gjort nått meningsfullt i livet förens man får se sin lilla plutt.

Fick rum på BB 1.15, men Abra fick inte luft ordentligt och kunde inta andas som hon skulle,
så personalen ville ha henne ute hos dem under natten så vi kunde få sova.
Kändes så jävla hemskt att vi inte fick sova med henne första natten,
men vi fick ju tänka på hennes bästa, och jag orkade inte hålla ögonen öppna.
05.00 blev vi väckta av en barnmorska som säger att Abra hade fått föras till Ryhov i anbulans,
så jag och Andreas flög upp ur sängen, men sjuktaxin kunde ej komma förens 06.45. De va de längsta 1 timme och 45 minuter i hela mitt liv.
Men när vi väl kom upp till jönköping och fick se henne,
va de skönt att få se henne, men mindre kul o se henne i kuvös,
och ha fullt med sladdar o slangar kors o tvärs och mätare ovanför sig. Både jobbigt för mig och andreas.....
 
, men här på neoavdelningen är dem så jäkla underbara och sköter allt så fint och snyggt.
Så hon har blivit mkt bättre på kort tid.
Hon har en infektion i kroppen,
men dem vet ej vart någonstans,
eller var den har kommit ifrån,
men antibiotikan hjälper iaf.

Nu har hon blivit av med alla sladdare och slangar förutom sondslangen,
som hon får mat ur, och nålen i foten så hon kan få sin antibiotika.
Men nålen i foten åker väck i morgon,
sen ska vi nog få åka hem i början av veckan, måndag, tisdag typ.
ska även göra ett ultraljud på hennes njurar och se om dem kan hitta nått som har koppling med min kroniska sjukdom polycystnjurar !

 

16.52
Idag har både jag och andreas gosat med henne för fullt, och nu ligger hon och sover.
Andreas spelar på sin mobil, han väntar på att jag sa blogga klart så vi kan kolla film, så ska sluta skriva nu.
Abra ligger iaf o sover nu, vår lilla tjockis....


Jag älskar min familj ♥


Kommentarer
Postat av: Malla

Så söt hon är lilla abra, hoppas allt går bra och ni får komma hem snart. Kram

2011-09-24 @ 17:12:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0