Torsdag - Åt helvete 5/5

18.45
Åkte till Lund vid halv tio, hade tid klockan 13.00 men åkte i god tid.
Va framme vid 11.45 så vi fikade lite och pratade,
sen när jag kom till sjukhuset, gjorde dem ultraljud,
och bebisen har inga hjärtfel,
där emot såg dem att i navelsträngen fanns bara två kärl,
istället för tre, vilken kan innebära en kromosomrubbning ( down syndrom) men de är inte alls säkert.
75% på att barnet inte har de, utan är helt  friskt men kan va =/
de gjorde ett fostervattensprov,
så de stack en lång nål rakt ner i magen,
vilket inte va speciellt skönt.
så tog dem fosterfatten som ska till labb,
jag fick välja på att kolla om den ha down syndrom eller inte,
och jag valde att jag ville veta, så får svaren om en vecka.
Väldigt omtumlande besked, men det är mitt barn,
och jag kommer alltid älska de, och prioritera de i första hand,
oavsett om de är friskt eller inte.
Får bara hålla tummarna att provsvaren är negativa,
och att barnet är friskt !

tack mamma och mattias för stödet :)
jag älskar er ♥

Bebis ♥
Vännerna ♥
Mamma ♥


Kommentarer
Postat av: hanna

Ammi hade också samma och fick göra fostervattensprov men allt var okej.

2011-05-05 @ 20:34:07
Postat av: angelica Lindrot

Okej, de känns bra att höra att de kan va bra fast läkarna tror nått annat, de sa att de är större chans att de är friskt, men man vet aldrig, klart att tankarna snurrar och att man hoppas de är friskt. Men finns dem som har det värre, och jag vet att folk kommer prata och kanske skratta, men de är mitt barn och kommer älska de för de :)

2011-05-05 @ 21:51:19
URL: http://null
Postat av: Lina Fransson

Hoppas att provsvaren är negativa :) och att barnet mår bra och får vara friskt. Du kommer bli en kanon mamma <3

2011-05-05 @ 23:29:27
Postat av: DeA

Klart du kommer älska det oavsett, folk kommer säkert komma med negativa dumma kommentarer, men du är stark så du kan stå på dig. Vet hur det är att gå orolig under graviditeten. En stor kram till dig iaf // Dessi

2011-05-06 @ 09:42:29
URL: http://familjenab.blogg.se/
Postat av: angelica Lindrot

Tack Dessi, de värmer att höra, jo om någon, så är de ju du. Kraaam

2011-05-06 @ 22:06:39
URL: http://null

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0